ISO/ IEC DIS 20 000
Management služeb IT
Organizace požadují neustále lepší vybavení (za minimální náklady) k zajištění svých podnikatelských potřeb. Díky tomu, že roste závislost firem na systémových podporách a k dispozici je velmi široká škála technologií, musí poskytovatelé těchto služeb stále více dbát na zajištění jejich vysoké úrovně. Firmy nesmí zapomínat plánovat, školit se, přezkoumávat, vymýšlet a pracovat se zákazníkem. Musí být schopné si osvojit systematické a proaktivní pracovní návyky. I na ně samotné je kladen požadavek po vyšší kvalitě, nižších nákladech, větší flexibilitě a rychlejší reakce na zákazníkovy požadavky.
Efektivní řízení služeb přináší vyšší úroveň poskytovaného servisu zákazníkovi a vyšší stupeň spokojenosti zákazníka. Přináší větší zisky a zajišťuje optimalizaci nákladů. ISO/IEC 20 000 pomůže k lepšímu pochopení, jak zvýšit kvalitu služeb zákazníkům.
20000 – 1
Tato norma stanovuje přesná kritéria pro organizace, které dodávají služby IT v předem definované a přesně řízené kvalitě plně akceptovatelné jejími zákazníky.
Norma může být použita:
- pro firmy, které nabízí své služby prostřednictvím výběrových řízení
- pro firmy, které vyžadují důsledný přístup od všech poskytovatelů služeb v dodavatelském řetězci
- pro benchmarking managementu poskytovaných služeb IT
- jako základ pro nezávislé hodnocení (certifikace)
- jako důkaz schopnosti plnit požadavky zákazníků
- pro zlepšení služeb a kvality jejich poskytování
20000 – 2
Norma, která obsahuje podrobný návod k zajištění toho, jak poskytovat co nejlepší služby IT.
Obsah normy:
- doporučení, obecné terminologie, přístup k řízení poskytování služeb v oblasti IT
- rámec využitelný dodavateli nástrojů pro management služeb
- návod pro auditory a organizacím, které plánují zlepšování služeb a připravují se na audit
- související procesy managementu služeb
Normy nahrazují a vychází z BS 15000.
Máte zájem o ISO produkty?